smoothie bowl

Ik ben dol op smoothies, maar vind het ook erg fijn om gewoon te kauwen. Daarmee eet je niet alleen rustiger, maar heb je ook nog eens het voordeel dat je je spijsvertering al goed activeert. Amylase, het enzym wat je nodig hebt om koolhydraten te verteren, wordt tenslotte al aangemaakt tijdens het kauwen! Met een smoothie bowl heb je eigenlijk het beste van twee werelden: een gezonde smoothie met fruit én groenten (beter kan je de dag niet beginnen, toch?)

Je kunt voor heel veel variaties kiezen als het gaat om een smoothie bowl. Zorg wel voor een combinatie met gezonde vetten, dan ben je lekker lang verzadigd. Ik vond deze combinatie zo lekker dat ik ‘m direct twee dagen achter elkaar heb gegeten!

Dit heb je nodig voor 1 smoothie bowl :

  • 1 sinaasappel
  • paar handen andijvie
  • 1 kleine avocado
  • 200 ml amandelmelk (of een andere plantaardige melk)
  • 2 eetlepels granola (kies voor een suikervrije variant)
  • Optioneel: schep eiwitpoeder voor een extra portie eiwitten

Zo maak je het :

Gebruik een jampot of andere glazen pot en meng hierin 50 gram chiazaad

Snijd de sinaasappel in stukjes en doe ze in de blender. Doe de helft van de amandelmelk erbij en zet de blender vast even kort aan. Voeg vervolgens de andijvie en avocado erbij en blend tot een romig geheel. Is het te dik? Dan kan je nog wat amandelmelk toevoegen. Wat jij het lekkerst vindt!

Doe de smoothie in een mooie bowl, granola erbij en je hebt een heerlijke kickstart van de dag!

Varieer volop in je smoothiebowl met verschillende soorten groenten en fruit. Je kan er je eigen feestje van maken!

Sluit Menu
×
×

Winkelmand