overnight chia pudding

Meer groenten eten, we weten allemaal dat het goed voor je is. Maar hoe krijg je het voor elkaar? Nou, door je groenten te verstoppen in je ontbijt bijvoorbeeld! Door het toevoegen van groenten in je ontbijt krijg je niet

Het ontbijt is een van de maaltijden waar erg weinig gevarieerd wordt. Hoe vaak start jij je dag niet met hetzelfde ontbijt? Terwijl je met ontbijtjes eindeloos kunt variëren! Dit ontbijt is ideaal als je in de ochtend weinig tijd hebt, of wanneer je graag je ontbijt meeneemt naar kantoor voor later op de ochtend. Je kunt het de avond van tevoren in een paar minuten klaar maken en de volgende ochtend staat er een heerlijke en gezond ontbijt op je te wachten!

Dit ontbijt is gemaakt van chia zaad. Chiazaad heeft als mooie eigenschap dat het vocht opneemt. Wanneer je het mengt met water, wordt het een soort gel. Ideaal om een papje van te maken. Het heeft heel veel goede voedingsstoffen, bevat veel vetten en eiwitten en zijn rijk aan omega 3 vetzuren. Daarmee is dit zaad een zeer geschikt onderdeel van een ontstekingsverlagend voedingspatroon!

Dit heb je nodig voor 1 portie :

  • 50 gram chiazaad
  • 1 schep eiwitpoeder
  • 200 ml amandelmelk
  • 100 gram blauwe bessen (diepvries of vers)
  • 5 dadels

Zo maak je het :

Gebruik een jampot of andere glazen pot en meng hierin 50 gram chiazaad met een schep eiwitpoeder. Meng goed door, en voeg vervolgens de plantaardige melk toe. Roer dit ook weer goed door. Snijd de dadels in kleine stukjes en voeg samen met de helft van de blauwe bessen toe. Meng ook dit weer door tot alles goed gemengd is. De rest van de bessen kan je bovenop leggen, deksel erop en klaar!

Sluit Menu
×
×

Winkelmand