Hoe ‘snel’ in Ketose te raken: waardevolle tips

Het duurt 48 uur om in staat van ketose te raken. Om daar te komen, moet je het Ketogeen Dieet correct toepassen. Hieronder vind je tips die je daarbij moeten helpen om jouw lichaam sneller in ketose te laten geraken:

Tip 1: Eet minder dan 20 gram koolhydraten per dag om sneller in ketose te raken.
Tip 2: Drink water, ongeveer 3 liter per dag. Drink meer om meer te verliezen.
Tip 3: Volg het Ketogeen Dieet Plan.

De bevestiging dat het dieet daadwerkelijk werkt zal een grote motivatie zijn om je aan het dieet te houden, gezien de intimiderende aard van de eerste paar dagen van het dieet.

Tip 4: Geen paniek.

Wees je bewust van de Keto-griep die op je af komt. De duizeligheid, de geïrriteerdheid en vermoeidheid die je op de eerste drie dagen zult voelen hebben mogelijk stemmingswisselingen tot gevolg; maar geef niet gelijk op. Beloon jezelf met spek en heerlijke Keto-vriendelijke voedingsmiddelen terwijl je snakt naar koolhydraten en suikers. Het verlangen zal verdwijnen zolang je een vol gevoel hebt.

Tip 5: Consumeer meer zout.

Dit is echt belangrijk. Tijdens een Ketogeen Dieet houd je lichaam geen water vast zoals het normaal zou doen; elektrolyten, zoals natrium, spoelen snel uit je lichaam. Daarom moet je constant bijvullen; anders zul je je vreselijk voelen. Zoals eerder aangegeven, kies voor zeezout.

Tip 6: Open nooit de deur naar honger lijden.

Wanneer je het kleinste beetje honger voelt, eet dan onmiddellijk koolhydraatarm voedsel. Op het moment dat je te hongerig wordt, wordt de verleidingroute gevormd. Onthoud: houd het eenvoudig. Plan dingen niet te lang, want als je dat doet, kun je uiteindelijk alles stralender en minder leuk maken. Het Keto-dieet is leuk; hou het zo.

Tip 7: Onthoud: dit is geen eiwitrijk dieet.

Het Ketogeen Dieet is een hoog vet-, laag-koolhydraat- en gematigd proteïnedieet. Matig is hier het sleutelwoord.

Tip 8: Omarm het vet.

Eet vet om vet te verliezen, dat is je nieuwe motto. Schuif de juiste vetten niet weg, want het is jouw ticket om gezonder te worden.

Gemeenschappelijke Keto dieetfouten die je moet vermijden

Niemand is perfect en geen dieet is perfect. Als je dit dieet voor een goede gezondheid en gewichtsverlies gebruikt, zul je waarschijnlijk verschillende fouten gaan maken; dit is normaal. De beste manier om de gevolgen van fouten te voorkomen of te minimaliseren is je voor te bereiden op veelgemaakte fouten. Hieronder staat een lijst met veel voorkomende keto dieetfouten :

Te veel koolhydraten eten

Er is geen exacte definitie van wat “koolhydraat-arm” betekent. Sommigen zouden zeggen dat het eenvoudigweg iets minder dan 100 tot 150 gram per dag is, simpelweg omdat ze geweldige resultaten met dit getal krijgen. Dit kan echter excessief zijn als je van plan bent veel ketonen in jouw bloedbaan te hebben.

Te veel eiwitten eten

Vergeet niet: het keto-dieet gaat om het modereren van eiwitten.

Ongeduld

Wanneer je het Ketogeen Dieet volgt heb je geduld nodig: geduld om in ketose te raken en geduld om je aan te passen aan de ketose. Begrijp dat vroeger de belangrijkste energiebron van je lichaam koolhydraten was; nu moet het zich aanpassen aan een nieuwe bron van energie, vetten. Het lichaam heeft tijd nodig om dit te doen; wees dus geduldig.

Obsessie met weegschaal

Het nummer op jouw weegschaal mag niet bepalend zijn voor jouw keto-voedingssucces. Laat dit de minste van jouw zorgen zijn. Leef gewoon het leven en geniet van je dieet. Gewichtsverlies zal gebeuren; doe jezelf een plezier en blijf weg van die weegschaal.

Niet genoeg vetten eten

De onbeperkte consumptie van vetten lijkt misschien overdreven. Het ketogeen dieet is echter een vetrijk dieet. Vertrouw keto en geniet van het vet. Je moet echter wel de juiste vetten eten, bij voorkeur enkelvoudig onverzadigde en verzadigde vetten.

Eten van bewerkt Keto-voedsel

Als je het Ketogeen Dieet Plan volgt, denk er dan altijd op deze manier over: de bedoeling is om natuurlijke ingrediënten te eten en niet voedingsmiddelen die in winkels komen zoals Atkins-repen en Quest-repen. Hoewel je deze af en toe kunt eten, is het de bedoeling dat een groot deel van je dieet (we hebben het over 70-80% van je hele dieet) bestaat uit natuurlijke ingrediënten.

Een snelle oplossing willen

Als dit je doel is, begin dan niet aan het dieet. Het Keto-dieet is meer een levensstijlverandering dan een kortetermijndieetplan. Een paar kilo verliezen en dan teruggaan naar je normale slechte eetgewoonten zal tijdverspilling zijn.

Besluiteloosheid

Het Ketogeen Dieet onvolledig volgen kan een omgekeerd effect veroorzaken, en zelfs tot JOJO-effect kunnen leiden. Wanneer je niet alle stappen precies volgt, geraakt je lichaam niet volledig in ketose en val je niet af en komen er mogelijk kilo’s bij. Daarom is het belangrijk om je strict aan Het Ketogeen Dieet  te houden zodat je maximale resultaten behaalt en gemotiveerd bent om verder te doen totdat je jouw gewenste resultaat bereikt hebt.

Sluit Menu
×
×

Winkelmand